Projektet omfatter:
- Udskiftning af vinduer
- Nye lysninger ved nye vinduer, opbygget jf. projektmateriale
- Lydglas i samme vinduer som har lydglas i dag
- Sålbænke skifte fra de nuværende zink sålbænk til nye sålbænke i skiffer.
Arbejdet på ejendommen vil forløbe i etaper, der forventes at starte ved Gammel Køge Landevej og slutter ved Carl Jacobsens vej. Der vil blive arbejdet både på gade- og gårdsiden samtidig. Du kan se den fulde projektbeskrivelse i ideoplægget der er vedhæftet under dokumenter.
Siden er senest opdateret 03.06.2025
Byggeteknisk rådgiver
Plan1 A/S
Kontaktperson: NN
Mail: NN@plan1.dk
- Projektering
- Fagtilsyn
- Byggeledelse
Byggesagsadministrator
Byggesagsadministrator A/S
Kontaktperson: NN
Mail: NN@admnistrator
- Byggesagsøkonomi
- Forsikringer
Bygherre
Navn på bygherre
Kontaktperson: NN
Mail: NN@bygherre
- Beboerne
- Beslutningstager
Entreprenør
Navn på entreprenør
Kontaktperson: NN
Mail: NN@entreprenør
- Udskiftning af vinduer
- Byggepladsdrift
Januar | Februar | Marts | April | Maj | Juni | Juli | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Indledende rådgivning | |||||||
Projektering og udbud | |||||||
Prøvevindue | |||||||
Tilbudsperiode og kontrahering | |||||||
Produktion | |||||||
Opstart af byggeplads | |||||||
Udførelse | |||||||
Aflevering |
9. april 2025
Mvh. Plan1
8. april 2025
Kære beboer
Nu nærmer opstarten på vinduesprojektet i din forening sig, og vi ser frem til at gå i gang i starten af marts. Husk, du kan følge med her på siden, hvor vi løbende deler opdateringer om projektets fremdrift og anden relevant information.
Vores mål er at gennemføre projektet effektivt og sikkert, så både processen og det endelige resultat bliver tilfredsstillende for alle parter. Vi ved, at det kan være forstyrrende i hverdagen med så stort et projekt, der hvor man bor, og takker på forhånd for din tålmodighed og opbakning.
Mvh. Plan1
22. marts 2025
Kære beboer
I vil modtage en varsling 14 dage før, der skal skiftes vinduer, og I vil modtage en varsling 3 dage før vinduesudskiftning, med datoer for både gade- og gårdside. Når der skal udføres indvendigt arbejde i din lejlighed – herunder snedker-, maler- og fugearbejde – vil der hænge en varslingskalender ved siden af din hoveddør. Håndværkerne krydser af dagen før, de kommer, så du løbende kan følge med i, om der foregår arbejde i din lejlighed.
Varslingskalenderen kan også ses under dokumenter.
Mvh. Plan1
12. marts 2025
Vi er i fuld sving med forregistreringen på ejendommen.
Det er svært at angive en præcis tidsramme, da hvert projekt er unikt og påvirkes af mange forskellige faktorer undervejs. Den overordnede tidsplan ovenfor er vores bedste estimat baseret på de nuværende forudsætninger og vil løbende blive justeret, hvis der sker ændringer.
Udskiftning af hvert vindue (demontering af det gamle vindue + montering af nyt vindue) udføres altid samme dag, så der ikke efterlades åbne huller i bygværket.
Holdbarheden af vinduer og døre afhænger af flere faktorer, herunder materialevalg, konstruktion, vedligeholdelse og klima. Træ/alu-vinduer har typisk en levetid på 30–50 år, mens termoruderne ofte holder lidt kortere. Korrekt og løbende vedligeholdelse – såsom smøring og justering – er afgørende for at sikre vinduers og altandøres funktion og holdbarhed gennem hele levetiden.
Ja, men der vil være stillads på facaderne så udsyn og lysindfald vil være påvirket
Korrekt og løbende vedligeholdelse – såsom smøring og justering – er afgørende for at sikre vinduers og altandøres funktion og holdbarhed gennem hele levetiden. Følg den vejledning du modtager fra entreprenøren når arbejdet i din lejlighed er færdigt.
Ja. Når dine vinduer er udskiftet, vil du modtage en vejledningen fra entreprenøren.
Hvis der opstår en akut skade, skal du kontakte akutnummeret til entreprenøren ovenover. Drejer det sig blot om en fejl/mangel, bedes du skrive til den byggetekniske rådgiver fra Plan1.
Håndværkerne bestræber sig på at svine mindst muligt, og rydder også op efter sig selv. De gør dog ikke rent som sådan, og du skal derfor forvente at du skal støvsuge og køre overflader over med en fugtig klud.
Når projektet er afsluttet, omdeles en fejl/mangel seddel. Her kan du notere eventuelle fejl/mangler. Hvis fejl/manglen anerkendes som værende relateret til projektet, kontakter håndværkerne dig med en dato for udbedring.
Når det bliver tid til at skifte vinduerne i din lejlighed, vil arbejdet tage cirka 2-3 uger fra det tidspunkt, hvor håndværkerne tager de gamle vinduer ud, til de nye vinduer er helt færdige. Udskiftningen af vinduerne sker forskudt på hver side af lejligheden for at undgå gennemtræk. Fra det gamle vindue afmonteres, til det nye monteres, går der som regel kun et par timer.
Der kan forventes støjgener i hele byggeperioden fra kl. 07:00 til kl. 17:00 i hverdagene. Håndværkerne vil gøre deres bedste for at støje mindst muligt, men det er ikke muligt at undgå støjgener helt med så omfattende et projekt.
Alle møbler m.m. skal fjernes i en radius på 1 meter omkring hvert vindue samt i gangzonen til vinduet. Vindueskarme skal være ryddede, og alle gardinstænger, rullegardiner, persienner m.m. skal være demonteret. OBS: Vi anbefaler, at du fjerner eventuel kunst og andre værdigenstande. Entreprenøren vil stå for afdækning af gulv i lejlighederne, men der vil også blive udleveret afdækningsplast til hver lejlighed, som kan bruges til at afdække genstande.
Hvis du har spørgsmål eller bekymringer i forbindelse med byggesagen, skal du kontakte bestyrelsen, der vil behandle din henvendelse. Se også afsnit om roller og kommunikation.
Du vil blive varslet af entreprenøren. Du vil modtage en varsling 60, 14 og 3 dage før håndværkerne kommer. 60 dage bliver opsat i opgangene. 14- og 3-dages varslingerne bliver hængt på lejlighedsdørene.
Tilpasses projektet
Tilpasses projektet
Tilpasses projektet
Tilpasses projektet
I dette tilfælde er bygherren din forening. Som beboer er du repræsenteret af foreningens bestyrelse, som varetager dialogen med de forskellige aktører i projektet.
Bygherrens ansvar er at deltage i møder sammen med den byggetekniske rådgiver og byggesagsadministratoren. Bygherren er desuden beslutningstager på baggrund af de indstillinger den byggetekniske rådgiver fremsender.
I dette tilfælde er entreprenøren X. I udbudsfasen, blev der indhentet X tilbud fra forskellige entreprenører. Den byggetekniske rådgiver, gennemgik og vurderer de indkomne tilbud, forhandlede vilkår og anbefalede til sidst den entreprenør, der tilbød den bedste samlede løsning til bestyrelsen. Bestyrelsen var enige i anbefalingen og valget faldt på X.
Entreprenørens ansvar er at udføre det arbejde som bygherre har bestilt iht. kvalitet, tid og pris.
Den byggetekniske rådgiver på projektet i din forening er Plan1 A/S. En byggeteknisk rådgiver er typisk uddannet arkitekt, bygningskonstruktør eller ingeniør. Ud over at have den byggetekniske faglighed er rådgiveren også kvalificeret til at lede byggeprojekterne fra start til slut.
Den byggetekniske rådgivers ansvar er at afsøge projektets omfang og definere byggeprojektet. Udbyde projektet til egnede entreprenører og sikre at denne lever op til sine forpligtelser. Det er også den byggetekniske rådgivers ansvar at deltage i den løbende planlægning og koordinering af byggeprojektet.
I dette tilfælde er byggesagsadministratoren X.
Byggesagsadministratorens ansvarsområde er blandt andet at sikre projektets økonomi og finansiering, etablere forsikringer og deltage på generalforsamlinger.
Nej. Som bygherrer, indgår man individuelle aftaler med byggeteknisk rådgiver, byggesagsadministrator og entreprenør, men byggeteknisk rådgiver, byggesagsadministrator og entreprenør indgår ikke aftaler med hinanden.
Du kan forvente opdateringer ca. X antal gange i måneden.
Nej. Procesplanen er kun tænkt som en opslagstavle med information omkring processen, som du selv kan bestemme, om du ønsker at følge med i.
De vigtigste varslinger vil du modtage personligt, se afsnittet omkring varslinger.
Hvem er Plan1
Plan1 er et professionelt og dynamisk hold af arkitekter, bygningskonstruktører og rådgivende ingeniører. Vi tilbyder byggeteknisk rådgivning til private, professionelle og offentlige bygherrer inden for renovering og transformation.
I spidsen af virksomheden står partnerne Nicolaj W. Sevel og Kasper Bentzen-Bilkvist Rasmussen. Virksomhedens ansatte fordeler sig i afdelingerne arkitektprojektering, VVS-projektering og byggeledelse.